Zeliha Eliaçık Nihayet’in Nisan sayısında (40) bir yazı, bir söyleşiyle yazma eserlerin izini sürüyor. Yazısında Yemen’deki eserlerin serencamını değerlendiren Eliaçık, Felluce/Irak Eski Eserler Müdürü Ziyad Mahmud ile yaptığı söyleşiyle de Irak’taki eserlerin savaş öncesi ve sonrası durumuna ilişkin önemli hususları gündeme taşıyor.


Eliaçık’ın, “El yazmalarının bu hüzünlü yolculuğu nasıl gerçekleşiyor? Eserler hangi yollarla bu ülkelere geliyor? Kimi binlerce kimi yüzlerce yıllık zamana direnen bu tozlu sahifeleri köklerinden kopararak başka topraklara eken, savuran eller kimin? Amaçları ne? Bu yazma eserleri kendine mal eden ülkeler ne kazanıyor, onları kaybedenler aslında neyi kaybetmiş oluyor?” soruları ekseninde kaleme aldığı yazının başlıkları şu şekilde:

♦ Yemen’in hazineleri: Yahudi yazmaları, ilk dönem mushaflar ve Zeydî geleneği

♦ Seyyahlar, oryantalistler, tüccarlar işgalciler ve hainler: El yazması haramileri

♦ Yazmaların kaçırılış öyküleri ve çıkış yolları

♦ El yazmalarından kim ne istiyor?

Yazıyı ve söyleşiyi okumak için tıklayın.*

*Metin, yazarın izni dahilinde yayınlanmıştır.

 

Paylaş

Yazar Hakkında

HAZIRKITA, bir odağa yaslanmaksızın ve verili politik-poetik angajmanlara dâhil olmaksızın konuşabilme ihtiyacına binaen 2017’de yayın hayatına başladı. Türk ve dünya edebiyatının seçkin ve özgün örneklerine yer verme, nitelikli kültür-sanat yayıncılığı yapma ve bağımsız bir tartışma platformu oluşturma ilkesiyle yayın hayatını sürdürüyor.

Yorum yaz