Hüseyin Su’nun kitapları geçtiğimiz yıllarda Şule Yayınları etiketiyle okurla buluşmuştu.

Su; Yazı ve Yazgı, Aşkın Halleri, Kalemin Yükü, Gülşefdeli Yemeni, Ana Üşümesi, Bir Yağmur Türküsü, Keklik Vurmak, Hikaye Anlatıcısı adlı eserlerinden sonra okurlarının karşısına bir dönemin şâhitliğini içeren üç ciltlik bir toplam ile çıkıyor: “Takvim Yırtıkları”.

Şule Yayınları’nın takdimi şu şekilde:

İnsan, tamiri daha sonra imkânsız virajlar alıyor yanılgılarla. Başı dönüyor. Yalpa yapıyor. Öylece yürüyor uzun süre. Ayakları sürçüyor. Ardında perişan zikzaklar bırakıyor. Bu izleri silmek mümkün mü peki? Takvimden yırttığımız yaprakları gerisin geri yerine yapıştırmanın ne anlamı olabilir ki? Yapıştırabilir miyiz? Onlar birer takvim yırtığı artık. Yaşamak, takvim yırtıklarının arasında gömülüp gitmek gibi bir şey değil mi? Yine de hayatı yaşamakla, yaşadıktan sonra tanımlamak aynı netliği içermiyor. Dilimiz ve düşüncemiz, hayatımızı izliyor.

Takvim Yırtıkları, Nuri Pakdil’e ve onun bütün dünyası, davası olan Edebiyat dergisinin son yıllarıyla ardından gelen zorlu senelere ışık tutuyor. Bilinmeyen bir tarih, Hüseyin Su’nun şahitliği ve sözleriyle ilk kez gün yüzüne çıkıyor. Takvim Yırtıkları, bir yandan portre, günce, poetika özelliklerine sahipken diğer yandan eşsiz bir yol haritası.

Hüseyin Su Kimdir:

1952’de Kırşehir/Çiçekdağı’nda doğdu. İlköğrenimini doğduğu köyünde (1964), Orta öğrenimini Kırıkkale’de (1972), yüksek öğrenimini Ankara’da, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi, Yeni Türk Edebiyatı Bölümünde (1980) tamamladı; Hikâyeci ve Romancı Olarak Samipaşazâde Sezâi, adlı bitirme tezini yazdı. Öğrenciliği sırasında memurluk, daha sonra da edebiyat öğretmenliği ve kütüphanecilik yaptı. Yazmaya Edebiyat dergisinde başladı (1980). Bazı gazetelerin kültür-sanat sayfalarında (1979), İlim ve Sanat ve Mavera dergilerinde (1986-87) yazdı. Hece (1997) ve Heceöykü (2004) dergileriyle Hece Yayınları’nın kuruluşuna öncülük etti ve kuruluşundan itibaren de on sekiz yıl boyunca Hece (213 sayı), Heceöykü (64 sayı) dergilerinin ve Hece Yayınları’nın yayın yönetmenliğini yaptı (1997-2014). Her iki dergide de öykü, deneme ve incelemeler yazdı. Kitaplarından Gülşefdeli Yemeni, Aşkın Hâlleri, Ana Üşümesi, Bir Yağmur Türküsü, Kalemin Yükü, Yazı ve Yazgı Arnavutçaya; Gülşefdeli Yemeni (Her Roj Ji Emir Diçe adıyla) Kürtçeye çevrildi. Öykülerinden ‘Ateş’ Boşnakçaya; ‘Gülşefdeli Yemeni’ Azericeye ve Farsçaya; ‘Yüzündeki Deniz Duruluğu’ da İtalyancaya çevrildi.

Hüseyin Su’nun Kitapları:

Tüneller (öykü, 1. Baskı, 1983) ● Ana Üşümesi (öykü, Tüneller’in yeniden düzenlenmiş hâliyle 1. Baskı, 1999) ● Gülşefdeli Yemeni (öykü, 1. Baskı, 1998) ● Aşkın Hâlleri (öykü, 1. Baskı, 1999) ● İçkanama (öykü, 1. Baskı, 2018) ● Bir Yağmur Türküsü (deneme, 1. Baskı, 1999) ● Öykümüzün Hikâyesi (inceleme, 1. Baskı, 2000) ● Kalemin Yükü (deneme, 1. Baskı, 2014) ● Yazı ve Yazgı (deneme, 1. Baskı, 2014) ● Keklik Vurmak (söyleşi, 1. Baskı, 2015) ● Hikâye Anlatıcısı, (inceleme, 1. Baskı, 2016) ● Takvim Yırtıkları I- II- III (günlük, 1. Baskı, 2017) ● Entelektüel Öfke (İnceleme, 1. Baskı, 2018)● Bir Hayat, Bir Hikâye (inceleme-söyleşi, 1. Baskı, 2019) ● Sayılı Gündü Geçti (Nehir söyleşi, haz.; Ali Işık, 1. Baskı, 2019,) ● Irmağın İçli Sesi: Atasoy Müftüoğlu Kitabı (ed., inceleme, 1. Baskı, 2007) ● Edebiyat Eylemi ve Nuri Pakdil (ed., inceleme, 1. Baskı, 2013) ● Nuri Pakdil’in Mektupları I- II- III (yay. haz.; mektup, 1. Baskı, 2014).

Ödüller: Gülşefdeli Yemeni kitabına Türkiye Yazarlar Birliği ‘1998 Yılı Öykü Ödülü’; Nuri Pakdil ve Edebiyat Eylemi adlı eserine, Türkiye Yazarlar Birliği 2013, 5. Edebiyat Mevsimi ‘Nuri Pakdil Özel Ödülü’; Türkiye Yazarlar Birliği, 6. Edebiyat Mevsimi, ‘2014 Yılı Hikâye Ödülü’; İçkanama kitabına Pendik Belediyesi Edebiyat Festivali, ‘2019 Yılı Öykü Ödülü’; Sayılı Gündü Geçti adlı eserine ise ‘Eskader 2019 Yılı Söyleşi Ödülü’ verildi.

Yazar Hakkında

HAZIRKITA, bir odağa yaslanmaksızın ve verili politik-poetik angajmanlara dâhil olmaksızın konuşabilme ihtiyacına binaen 2017’de yayın hayatına başladı. Türk ve dünya edebiyatının seçkin ve özgün örneklerine yer verme, nitelikli kültür-sanat yayıncılığı yapma ve bağımsız bir tartışma platformu oluşturma ilkesiyle yayın hayatını sürdürüyor.

Yorum yaz