Merve Çağıran ve Hasan Hüseyin Çağıran Alfonso Cuarón’un Roma filmini değerlendirdi.


Düzenleyen ve yayına hazırlayan: Cahit Nuri Daşçıoğlu

Alfonso Cuarón Roma filminde kadrajını, Meksiko’nun orta sınıf ailelerinin yaşadığı Roma mahallesinde bulunan bir evde hizmetçi olarak çalışan Cleo ile evin dört çocuk annesi olan hanımı Sofia’nın hikâyesine çeviriyor. Cuarón seyircisini “aynı kaderin” başkasını yaşayan Cleo ekseninde bir dönemin ve insanın derinliklerine götürüyor.

Neler konuşuldu:
● Roma’nın bir dijital platformda yayımlanması ve yönetmenin açıklamalarının bu bağlamda ne ifade ettiği…
● Roma’daki renk, mekân seçiminin hikâye ve karakterlerin dokusuyla ilişkisi…
● Filmin bir “hizmetçi kız” (Cleo) ekseninde ilerlemesinin ve arka plandaki politik atmosferin de bu eksende görülmesinin bir dönem filmi açısından ne ifade ettiği…
● “Sıradan” denilebilecek bir karakterin derinlikli olarak nasıl kadraja alınabileceği…
● Efendi (Sofia) ve hizmetçinin “aynı kader” içindeki diyalektiği…
● Roma’daki kadın karakterlerin doğası ve birbirleriyle olan ilişkilerinin mahiyeti…
Kayıtta bahsi geçen film ve kitaplar: Marvel filmleri, Army of Shadow (1969), Saramago-Körlük

Film Adı: Roma
Yönetmen: Alfonso Cuarón
Oyuncular: Yalitza Aparicio, Marina de Tavira, Nancy García
Yapım: 2018 – Meksika, ABD
Süre: 135 dk.
Tür: Dram

Yazar Hakkında

HAZIRKITA, bir odağa yaslanmaksızın ve verili politik-poetik angajmanlara dâhil olmaksızın konuşabilme ihtiyacına binaen 2017’de yayın hayatına başladı. Türk ve dünya edebiyatının seçkin ve özgün örneklerine yer verme, nitelikli kültür-sanat yayıncılığı yapma ve bağımsız bir tartışma platformu oluşturma ilkesiyle yayın hayatını sürdürüyor.

1 Yorum

  1. Pingback: Sinema versus Dijital Platformlar: Giriş - HAZIRKITA

Yorum yaz